Sue Gamble is both interested in fine arts and graphic design. She runs a professional business offering a variety of technical and art services, including art teaching and advising, computer graphics, drafting services, corporate ID and design, etc. She also has had many years prospecting experience. She has taught children’s art courses at Kamloops Art Gallery and has been an art advisor for Kirkland Lake.
Sue received her fine art degree in 1970, and a certificate in computer graphics in 1984. Sue has also been Councillor for the Town of Kirkland Lake and director of numerous boards in Kirkland Lake and Timiskaming.
Being an artist in northern Ontario. Most, but not all of my subjects have had a northern Ontario basis. Some reflect history such as the Adams Mine protest paintings and no longer standing mine head-frames. As the world evolves more and more into a global village, I foresee my artwork being less influenced by northern Ontario; however, one cannot totally separate yourself from your surroundings (see Temiskaming Lake, in the TAG Permanent Collection). The point of reference is still northern Ontario.
Sue Gamble, Evening. Temiskaming Lake |
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Sue Gamble s’intéresse aussi bien aux beaux-arts qu’aux arts graphiques. Elle dirige une entreprise de services professionnels et de conseils techniques en enseignement des arts, en infographie, en dessin industriel, en logotypie et identité de marque, etc. Elle compte également de nombreuses années d’expérience en prospection minière. Elle a enseigné les arts aux enfants à la Galerie d’art de Kamloops et agit comme conseillère artistique pour Kirkland Lake.
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Sue a obtenu son diplôme ès arts plastiques en 1970 et un certificat en arts graphiques en 1984. Elle a siégé au conseil municipal de Kirkland Lake ainsi qu’aux conseils scolaires de Kirkland Lake et de Timiskaming.
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Être artiste dans le nord de l’Ontario. La plupart du temps, mais pas toujours, mes sujets ont une base nord-ontarienne. Certains sont historiques comme mes peintures de la protestation contre la conversion de la mine Adams en dépotoir ou les chevalements aujourd’hui disparus d’anciennes mines. Dans l’évolution du monde actuel vers le village global, je pressens que mon art sera de moins en moins influencé par le nord de l’Ontario; néanmoins, on ne saurait se détacher totalement de son environnement. Le nord de l’Ontario demeure le point de référence.