Ethel Brumell’s oil paintings in the TAG collection, Untitled and Winter Scene, Haileybury Golf Course evoke a great sense of movement and open space. It was during her thirty-five years in Haileybury that Ethel Brummel became interested in oil painting and attended Caroline MacArthur’s class at the School of Mines. Originally from Middlesborough in England, she grew up in Vancouver and then Ottawa. She trained at the Canadian Conservatory of Music and later as a nurse in Brookline Massachusetts. On marrying she moved north first to Kirkland Lake for ten years and then to Haileybury. Ethel Brumell contributed some of her work along with Bette Campbell and Eleanor Huff for one of the early shows of the new Temiskaming Art Gallery in 1980.
Winter Scene, Haileybury Golf Course |
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Les deux huiles d’Ethel Brumell de la collection de la Gat, Untitled [Sans titre] and Winter Scene, Haileybury Golf Course [Scène d’hiver, terrain de golf de Haileybury], évoquent un sens aigu du mouvement et de l’espace. C’est au cours des trente-cinq années qu’elle a passées à Haileybury qu’Ethel Brummel s’est prise d’intérêt pour la peinture à l’huile et s’est mise à fréquenter les classes de Caroline MacArthur à l’École des Mines. Originaire de Middlesborough en Angleterre, elle a grandi à Vancouver puis à Ottawa. Elle a suivi une formation musicale au Conservatoire canadien de musique puis une formation d’infirmière à Brookline, Massachusetts. À son mariage, elle déménage à Kirkland Lake et, dix ans plus tard, à Haileybury. Les œuvres d’Ethel Brumell, à côté de celles de Bette Campbell et d’Eleanor Huff, ont figuré dans l’une des premières expositions de la jeune Galerie d’art du Témiskaming en 1980.