top of page

Elizabeth Holmes

     Elizabeth Holmes says that drawing and collage were her favoured media (Collage in the TAG collection), but she has also branched out into mixed media and watercolour. In addition to visual arts she weaves and does basketry. In an interview published for the NOAA 50th anniversary, she said that she now wanted to focus on exploring drawing and painting in earnest.  

 

     Elizabeth is originally from British Columbia, but has spent most of her life in northern Ontario – first in Schumacher, then Noranda, back to Porcupine area, and finally to Sudbury where she now resides. In all these places from a teenager onwards, she has been involved with the local art communities, taking courses and participating in and supporting local art programmes. She was director of the NOAA for many years and is a regular at the Cobalt Artists’ Colony. In Sudbury she actively supports the Art Gallery of Sudbury and is a member of the Sudbury Craft and Arts Foundation, the Sudbury Art Club and the Weavers’ Guild. She has contributed work to many group exhibitions and won several awards. 1     

   

     Being an artist in northern Ontario. I am influenced by the northern ruins, the changing communities, and chance to access old mine sites. Important is the clarity of the atmosphere, the variety of landscape such as the rugged French River, Temagami, the farmland and Lake Superior drama. There is a certain roughness and bleakness to contend with.  

 

   1 For further details see D. Green, A Portrait. 50 years in the making, A History of the Northern Ontario Art Association, 2009

     Elizabeth Holmes dit que le dessin et le collage étaient ses préférences, mais elle a aussi étendu ses activités à l’aquarelle et au médium mixte. En plus des arts visuels, elle fait du tissage et de la vannerie. Dans une entrevue publiée pour le 50e anniversaire de l’AANO, elle déclarait vouloir désormais explorer sérieusement le dessin et la peinture.

​

     Elizabeth est originaire de la Colombie-Britannique, mais elle a vécu la plus grande partie de sa vie dans le nord de l’Ontario — d’abord à Schumacher, ensuite à Noranda, puis à nouveau dans la région de Porcupine, et finalement à Sudbury où elle vit maintenant. Depuis son adolescence, et partout où elle a habité, elle a toujours été mêlée à la communauté artistique, soit en suivant les cours donnés localement, soit en participant et en appuyant les programmes d’arts en place. Elle a siégé pendant plusieurs années au conseil d’administration de l’AANO et compte parmi les artistes les plus assidus de la Colonie d’artistes de Cobalt. À Sudbury, elle appuie activement la Galerie d’art de Sudbury et est membre de la Sudbury Craft and Arts Foundation, du Sudbury Art Club et de la Weavers’ Guild. Elle a exposé ses œuvres dans plusieurs expositions de groupe et remporté plusieurs prix. 1

​

     Être artiste dans le nord de l’Ontario. Je suis influencée par les ruines du nord, ses collectivités changeantes et mes excursions sur l’emplacement d’anciennes mines. La clarté de l’atmosphère est importante, de même que la variété des paysages, qu’il s’agisse de la rivière des Français aux contours capricieux, de Temagami, des zones agricoles ou du lac Supérieur si rustique. Ils ont certain aspect rude et désolé incontournable.

​

1.Pour plus de détails, v. D. Green, A Portrait. 50 years in the making, A History of the Northern Ontario Art Association, 2009

​
 

bottom of page