top of page

 The Permanent Collection

 La  Collection Permanente 

Bonnie Adams,

Puff Pot

Clay Sculpture, 1995

This is one of a series of Puff Pots created in the mid 90’s. The inspiration comes from the puff ball mushroom. Through its life cycle it experiences stages of growth, tension and finally explosion to release its fruit (spores). This open vessel suggests the offering of its fruit. Hand-built pottery was always more exciting to me than wheel thrown. I always enjoy the challenge of controlling unregulated movement and intentions of the clay.

Tag: Sculpture

Tag: 1990-present

Bonnie Adams,

Puff Pot

Vase en céramique, 1988
Voici un exemple de la série de Puff Pots créés au milieu des années 90. L’inspiration m’est venue des vesses-de-loup. Dans leur cycle de vie, elles traversent les étapes de croissance, de tension, puis d’explosion pour libérer leurs fruits (spores). L’ouverture du récipient suggère l’offrande des fruits. Pétrir la poterie à la main plutôt qu’au tour m’a toujours plus intéressée. J’aime ce défi de devoir composer avec les mouvements irréguliers et les résistances de l’argile.
Tag: Sculpture - fr
Tag: 1990 à présent

Bonnie Adams,

Little Boy Reading

Clay Sculpture, 1988

The inspiration for this piece came from my youngest son who loved to read.  ...The finished clay has experienced movement and transformation in the kiln – a birthing process if you will.  So creating sculptures of my children was like giving them life – forever.

Tag: Sculpture

Tag: 1970-1989

Bonnie Adams,

Little Boy Reading

Sculpture d’argile,1988
L’inspiration de cette pièce m’est venue de mon plus jeune fils qui adore la lecture… Une fois terminée, l’argile a subi mouvement et transformation en cours de cuisson — une sorte d’accouchement, si vous voulez. Ainsi, créer des sculptures de mes enfants, c’était comme leur donner vie — pour toujours.
Tag: Sculpture - fr
Tag: 1970 à 1989

Shafik Al-Hamdani,

Reflection

Acrylic on canvas, 2005

My original intention in this painting as an artist has been completely subverted!. My aim was an austere, non-objective diptych.  ..but the horizontal borderline transformed into a ‘horizon’, the yellow canvas into a ‘sky’ and the red canvas became a ‘lake’ and vertical tree trunks were added.  …Why not!  The object was to create Beauty, not to reproduce likeness.  …In all my work, I try to transform the lowly, medium of paint into the transcendent, immaterial illusion of light.

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Shafik Al-Hamdani,

Reflection

Acrylique sur toile, 2005
Mon intention originelle en entreprenant cette peinture a été complètement subvertie en cours d’exécution. J’avais en tête un diptyque austère, nullement objectif… mais la ligne horizontale s’est transformée en un ‘horizon’, le jaune de la toile en un ‘ciel’ et le rouge en un ‘lac’, à quoi j’ai ajouté des troncs d’arbre verticaux… Pourquoi pas! Le but était de créer du Beau, non de faire une ressemblance… Dans toute mon œuvre, je tâche de transformer l’humble matériau qu’est la peinture en une illusion de lumière transcendante et immatérielle.
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Shafik Al-Hamdani,

Untitled (Colour Study) 

Acrylic on canvas, 2005

One luminous, fiery red band hovers above three quieter bands of cooler hues; all emerging from a dark, mysterious background.  The object was to create the strongest illusion of depth, or ‘push-pull’ among the few colour bands.  Within the apparently minimalist composition lies a complex combination of light versus dark, warm versus cool, intense versus muted, etc.

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Shafik Al-Hamdani,

Untitled (Colour Study) 

Acrylique sur toile, 2005
Une bande d’un rouge lumineux et flamboyant plane au dessus de trois bandes de couleurs plus discrètes aux tonalités plus froides; le tout surgissant d’un fond sombre et mystérieux. Le but était de créer une forte illusion de profondeur, ou un jeu d’attraction et de répulsion entre les quelques bandes de couleur. Dans cette composition aux allures minimalistes, il y a une combinaison complexe entre le clair et l’obscur, le chaud et le frais, l’intense et l’assourdi, etc.
Tag: Peintures

​Tag: 1990 à présent

Berdina Beaven,

Galena Garage

Acrylic, 2002

I tried to convey a moment where the subject flows into a unified shape.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Berdina Beaven,

Galena Garage

Acrylique, 2002
J’ai tâché de communiquer ce moment de fusion d’un sujet en une forme unifiée.
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1990 à présent

Berdina Beaven,

Heritage Homestead

Pen and ink, 1999

A local family homestead, now unoccupied was the ideal subject matter for a pen and ink study. Its deterioration only added to its charm.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Berdina Beaven,

Heritage Homestead

Dessin à la plume,1999
Une ferme familiale du voisinage, aujourd’hui inoccupée, a servi de sujet idéal à ce dessin à l’encre. Son état délabré n’a fait qu’ajouter à son charme.
Tag: Reproduction/Dessin

Tag: 1990-présent

Rose-Aimée Belanger,

Woman Reading

Clay sculpture, 1985

Tag: 3 Dimensional

Tag: 1970-1989

Rose-Aimee Belanger,

Woman Reading

Sculpture d’argile, 1985
Tag: Sculpture
Tag: 1970 à 1989

Elsie Blaschke,

Cobalt Backstreet

Print, 1965

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1950-1970

Elsie Blaschke,

Cobalt Backstreet


Reproduction photographique, 1965
Tag: Reproduction/Dessin du voisinage,

Tag: 1950-1970

​

Janet Bourgeau,

Ferns and Fiddleheads 

Collograph 7/25, 1981

Done in the early 80’s, this work was made soon after moving north from Windsor. I had studied printmaking at university and I was anxious to try out my skills of etching combined with collagragh. I was thrilled to move to a region of lakes and forests and was eager to capture the forest floor, hence the idea of fiddleheads that turn into lovely ferns. Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Janet Bourgeau,

Ferns and Fiddleheads

Collographie 7/25, 1981
Créée au début des années 80, cette œuvre a été produite peu de temps après avoir quitté Windsor pour le nord. J’avais étudié la gravure à l’université et j’avais hâte de mettre à l’épreuve mes connaissances de l’eau-forte en la combinant à la collagraphie. J’étais aussi tout excitée de déménager dans une région de lacs et de bois, toute pressée de capter le sol de la forêt, d’où l’idée de crosses de fougère arrivant à maturité.
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1970 à 1989

Janet Bourgeau,

Following the Crowd 

Woodblock print, 2005

I was inspired after a workshop in Wawa at Natural Superior Adventures. Daily I would see these sandpipers scurrying up and down the beach in groups darting in and out of the waves along the shore. This work was one of several woodblock prints exhibited in an exhibition in 2007, entitled Journeys.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Janet Bourgeau,

Following the Crowd

Gravure sur bois, 2005
I was inspired after a workshop in Wawa at Natural Superior Adventures. Daily I would see these sandpipers scurrying up and down the beach in groups darting in and out of the waves along the shore. This work was one of several woodblock prints exhibited in an exhibition in 2007, entitled Journeys.
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1990 à présent

Ethel Brumell,

Winter Scene, Haileybury Golf Course

Oil on canvas, 2002

Tag: 1970-1989

Tag: Painting

Ethel Brumell,

Winter Scene, Haileybury Golf Course

Huile sur toile, 2002
Tag: 1970-1989
Tag: Peinture

Katherine Burgman,

Cobalt Lake

Watercolour, 1987

Tag: 1970-1989

Tag: Painting

Katherine Burgman,

Cobalt Lake

Aquarelle, 1987
Tag: 1970-1989
Tag: Peinture

Katherine Burgman,

Iris

Watercolour, 1981

Tag: 1970-1989

Tag: Painting

 

Katherine Burgman,

Iris

Aquarelle, 1981
Tag: 1970-1989
Tag: Peinture

Jack Burton,

Northern Hilltop, Cart Lake 

Oil on board, 1970

Tag: Painting

Tag: 1950-1970

 

Jack Burton,

Northern Hilltop, Cart Lake

Huile sur bois, 1970
Tag: Peintures
Tag: 1950-1970

Keith Campbell,

Porcelain Jar 

Porcelain, 1983

This piece is one of a series of 5 square covered jars with handles and an architectural style design.

Tag: 3 Dimensional

Tag: 1970-1989

 

Keith Campbell,

Porcelain Jar

Porcelaine, 1983
Cette pièce fait partie d’une série de 5 porcelaines à poignées et couvercle carré d’un style architectural..
Tag: Sculpture
Tag: 1970 à 1989

David Carlin,

Songs 

Woodblock print, 2003

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

David Carlin,

Songs

Gravure sur bois, 2003
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1990 à présent

David Carlin,

Winter Approaching: Cheminis

Woodblock print, 2003

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

David Carlin,

Winter Approaching: Cheminis

Gravure sur bois, 2003
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1990 à présent

Robert-Ralph Carmichael,

The White Urn

Acrylic on canvas, 1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

 

Robert-Ralph Carmichael,

The White Urn

Acrylique sur toile, 1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Linda Carney,

Cobalt Railway Tracks and Store Backs 

Watercolour and ink, 1970

Working on site I started by painting in blocks of burnt sienna to position the brick buildings. In this direct approach, grey is used for another building, the hillside and heap of railway ties, keeping the palette limited. Watercolour loaded on to a steel pen is used for detail.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Tag: Linda Carney 

 

Linda Carney,

Cobalt Railway Tracks and Store Backs

Aquarelle et encre, 1970
Installée sur place, j’ai commencé par un lavis de couleur terre de sienne calcinée pour situer les immeubles de brique. Sur cet arrière-plan, j’ai utilisé du gris pour peindre un autre édifice, une colline et des traverses de chemin de fer empilées pêle-mêle. Ayant ainsi limité ma palette de couleur, j’ai ensuite tracé les détails de mon sujet au moyen d’une plume trempée dans l’aquarelle.
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1970 à 1989
Tag: Linda Carney 

Linda Carney, Coleman,

Alberta (Mining Town) 

Watercolour, 1969

Since living in Alberta from 1979, I have done a lot of painting in the Crowsnest Pass. Coleman is an old coal mining town with simple, colourful houses in a hilly landscape not unlike Cobalt. As a nature watercolorist I became much more aware of light, mood and composition. When painting Coleman, Alberta I was sitting on a lawn chair on a beautiful summer afternoon…

Tag: Prints/Drawings Tag: 1950-1979

Tag: Linda Carney

 

Linda Carney, Coleman,

Alberta (Mining Town)

Aquarelle, 1969
Depuis 1979 que je vis en Alberta, j’ai souvent peint à Crowsnest Pass. Coleman est une vieille ville minière aux maisons toutes simples et colorées dans un environnement de collines qui rappellent Cobalt. Comme je suis aquarelliste peignant dans la nature, j’ai développé un sens très prononcé de la lumière, de l’ambiance et de la composition. J’ai peint Coleman, Alberta assise dehors dans une chaise longue par un bel après-midi d’été…
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1950-1970
Tag: Linda Carney 

Linda Carney, Coleman,

Alberta (Mining Town) 

Watercolour, 1969

Since living in Alberta from 1979, I have done a lot of painting in the Crowsnest Pass. Coleman is an old coal mining town with simple, colourful houses in a hilly landscape not unlike Cobalt. As a nature watercolorist I became much more aware of light, mood and composition. When painting Coleman, Alberta I was sitting on a lawn chair on a beautiful summer afternoon…

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1950-1979

Tag: Linda Carney

 

Linda Carney, Coleman,

Alberta (Mining Town)

Aquarelle, 1969
Depuis 1979 que je vis en Alberta, j’ai souvent peint à Crowsnest Pass. Coleman est une vieille ville minière aux maisons toutes simples et colorées dans un environnement de collines qui rappellent Cobalt. Comme je suis aquarelliste peignant dans la nature, j’ai développé un sens très prononcé de la lumière, de l’ambiance et de la composition. J’ai peint Coleman, Alberta assise dehors dans une chaise longue par un bel après-midi d’été…
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1950-1970
Tag: Linda Carney 

 Linda Carney,

Jack Burton's Winter Wear  

Watercolour and ink, 1970

One evening while painting with the Cobalt Temiskaming Sketch and Brush Club, I chose this subject over yet another still life. I found the scarf colours and patterns of cap and jacket more interesting. With no preliminary drawing, I practiced a very wet, loose watercolour using directional strokes and a white wax crayon as a resist. I think the spontaneity of this style stands up today and I still use it. I like the abstract quality with just enough detail to provide information.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Tag: Linda Carney

 

Linda Carney,

Jack Burton's Winter Wear

Dessin à la plume, 1970
Un soir que je peignais en compagnie du Temiskaming Sketch and Brush Club de Cobalt, j’ai choisi ce sujet plutôt qu’une autre nature morte. Les couleurs du foulard et les motifs de la casquette et du veston ont suscité mon intérêt. Sans esquisse préliminaire, j’ai peint à l’aquarelle sur papier trempé à grands coups de pinceaux pour ensuite appliquer une réserve à la craie de cire blanche. Je crois que la spontanéité de cette approche frappe encore aujourd’hui et je l’utilise souvent. J’en apprécie la qualité abstraite à laquelle se mêlent juste assez de détails pour fournir l’information voulue.
Tag: Reproduction/Dessin
Tag: 1970 à 1989
Tag: Linda Carney

Linda Carney,

Kenora

Watercolour, 1991

I was attracted by the architecture of the train station representing a different era. The drawing was a challenge as the proportions had to be correct. I felt I had command of the perspective required. What I have achieved is a record of the station in its heyday. My background was in advertising design at the Ontario College of Art and I got a certification for teaching art. So painting was not my training; so having moved away from Toronto and advertising, I was finding my way and following my interests in drawing and painting.

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: Linda Carney

 

Linda Carney,

Kenora

Aquarelle, 1991
J’ai été attirée par l’architecture de cette gare datant d’une autre époque. Le dessin me mettait au défi de respecter les proportions avec exactitude. Je me sentais en pleine possession de la perspective. Le résultat est un témoignage de la gare à ses beaux jours.
Mes antécédents scolaires sont le dessin publicitaire, à l’Ontario College of Art, et un diplôme en enseignement. Je n’ai donc pas suivi de formation en peinture; en m’éloignant de Toronto et du milieu de la publicité, j’ai cherché ma voie en développant mon intérêt pour le dessin et la peinture.
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent
Tag: Linda Carney

Linda Carney,

Untitled

Pastel on paper, 1976

This is one of several felt pen drawings done on site in Cobalt. I was interested in the compact store fronts and signs. This would have made a good study for a painting.

Tag: Painting

Tag: 1950-1970

Tag: Linda Carney 

 

Linda Carney,

Untitled

Pastel sur papier, 1976
Voici un exemple de plusieurs dessins à la plume-feutre faits sur place à Cobalt. J’étais intéressée par la compacité des devantures et enseignes de magasins. C’est là sûrement le sujet d’une bonne étude en peinture.
Tag: Peintures
Tag: 1950-1970
Tag: Linda Carney

George Cassidy,

Cedar Grove, Old Fort, Quebec

Tempera, 1980

Tag: Painting

Tag: 1970-1989

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Cedar Grove, Old Fort, Quebec

Détrempe,1980
Tag: Peintures
Tag: 1970 à 1989
Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings 

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991 Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#074_CassidySketch12.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#074_CassidySketch13.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#74_CassidySketch2.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#074_CassidySketch3.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

#074_CassidySketch4.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

#074_CassidySketch5.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#074_CassidySketch6.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#074_CassidySketch7.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

#074_CassidySketch8.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper and board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

Tempera, graphite, paper and board, ac1991

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

#074_CassidySketch9.JPG

George Cassidy,

Works in Progress and Drawings

Détrempe, mine de plomb et papier sur panneau, paper et board, ac1991
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

Tempera on board, 1980

Tag: Painting

Tag: 1970-1989

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Landscape

#010.JPG

George Cassidy,

Landscape

Détrempe sur board, 1980
Tag: Peintures
Tag: 1990 à 1989

Tag: George Cassidy

Tempera on board, ac2008

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Peggy's Cove

#109.JPG

George Cassidy,

Peggy's Cove

Détrempe sur board, ac2008
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

Tempera on board, ac2008

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

George Cassidy,

Path to Red Lake

#066.JPG

Détrempe sur board, ac2008
Tag: Peintures
Tag: 1990 à présent

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Path to Red Lake

George Cassidy,

Untitled

Tempera on board, 1930

Tag: Painting

Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

 

#110.JPG

George Cassidy,

Untitled

Détrempe sur board, 1930
Tag: Peintures
Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Untitled (Prospect Avenue, Cobalt)

Tempera on board, 1947

Tag: Painting

Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

 

#149.jpg

George Cassidy,

Untitled (Prospect Avenue, Cobalt)

Détrempe sur board, 1947
Tag: Peintures
Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Untitled (Snow Banks foreground, buildings in distance)

Tempera on board, 1947

Tag: Painting

Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

 

#150.jpg

George Cassidy,

Untitled (Snow Banks foreground, buildings in distance)

Détrempe sur board, 1947
Tag: Peintures
Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Untitled (Snowy Winter Scene with Cedar)

Tempera on board, 1982

Tag: Painting

Tag: 1970-1989

Tag: George Cassidy

 

#152.jpg

George Cassidy,

Untitled (Snowy Winter Scene with Cedar)

Détrempe sur board, 1982
Tag: Peintures
Tag: 1970-1989

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Untitled (Stream and fir trees, Sass Lake area )

Tempera on board, 1947

Tag: Painting

Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

 

#148.jpg

George Cassidy,

Untitled (Stream and fir trees, Sass Lake area)

Détrempe sur board, 1947
Tag: Peintures
Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Untitled (tree-sand)

Tempera, ac2002

Tag: Painting

Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

 

#114.jpg

George Cassidy,

Untitled (tree-sand)

Détrempe, ac2002
Tag: Peintures
Tag: 1990-present

Tag: George Cassidy

George Cassidy,

Untitled (winter landscape, stormy sky)

Tempera and watercolour on paper, 1947

Tag: Painting

Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

 

#147.jpg

George Cassidy,

Untitled (winter landscape, stormy sky)

Détrempe et aquarelle sur papier, 1947
Tag: Peintures
Tag: 1900-1949

Tag: George Cassidy

Michael Cleary,

Brady Lake

Watercolour, 1984

Tag: Painting

Tag: Cobalt/Mining

Tag: 1970-1989

 

#011.jpg

Michael Cleary,

Brady Lake

Aquarelle, 1984

Tag: Peintures

Tag: Cobalt/Mining

Tag: 1970-1989

Michael Cleary,

Head Frame North of Brady Lake

Watercolour, 1984

Tag: Painting

Tag: Cobalt/Mining

Tag: 1970-1989

 

#012.jpg

Michael Cleary,
Head Frame North of Brady Lake

Aquarelle, 1984

Tag: Peintures

Tag: Cobalt/Mining

Tag: 1970-1989

Gertrude Cote-Malenfant,
Arbre

Organic collage, ac1991

In 1969, from scientific experiments with seaweeds made by a Laval University doctor in marine biology, I got the idea to develop the artistic side by producing pictures with them. In spite of the great fragility of the seaweed, I succeeded in mounting them, preserving their texture and natural colours.

Tag: Collage

Tag: 1990-present

 

Gertrude Cote-Malenfant,
Arbre

Collage organique, ac1991

En 1969, à partir d'expériences scientifiques avec des algues faites par un docteur en biologie marine de l'Université Laval, j'ai eu l'idée de développer le côté artistique en réalisant des images avec elles. Malgré la grande fragilité des algues, j'ai réussi à les monter en préservant leur texture et leurs couleurs naturelles.

Tag: Collage

Tag: 1990-present

 

#013.jpg

Nora E. Craven,

Untitled (Bird Feeder in Winter)

Pencil and Charcoal, ac1982

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

 

Nora E. Craven,

Untitled (Bird Feeder in Winter)

Crayon et Charbon de bois, ac1982

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

 

#030.jpg

Bruce Cull,
Studio: Ray's Farm

Ink engraving, 1981

This is an etching in which I used techniques such as aquatint, hard ground etching and soft ground etching. It is of a house near Sturgeon Falls. Unfortunately it no longer exists. It burnt to the ground some years ago.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Tag: Bruce Cull - en

 

#057.jpg

Bruce Cull, ​
Studio: Ray's Farm

Gravure à l'encre, 1981

Il s'agit d'une eau-forte dans laquelle j'ai utilisé des techniques telles que l'aquatinte, l'eau-forte au sol dur et l'eau-forte au sol mou. Il s'agit d'une maison près de Sturgeon Falls. Malheureusement il n'existe plus. Il a brûlé il y a quelques années.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Tag: Bruce Cull - en

Michael de Moree,
Untitled, (Frosted Leaves)

Colour Photograph, 1982

Tag: Photographs

Tag: 1970-1989

 

#016.jpg

Michael de Moree,
Untitled, (Frosted Leaves)

Photographie couleur, 1982

Tag: Photographs

Tag: 1970-1989

 

Faye Digulla,
Walk Inside Yourself and Listen

Etching, 2006

Doors suggest a passage from one room to another – from one phase of life to another. This work refers to making life decisions based on what is inside the artist, not by outside influences. We pass through the door, creating our own destiny, taking or not taking a new path.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

Faye Digulla,
Walk Inside Yourself and Listen

Gravure, 2006

Les portes suggèrent un passage d'une pièce à une autre – d'une phase de la vie à une autre. Ce travail fait référence à la prise de décisions de vie basées sur ce qui est à l'intérieur de l'artiste, et non sur des influences extérieures. Nous passons la porte, créant notre propre destin, prenant ou non un nouveau chemin.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

#154.jpg

Doug Donley,
Fish and Waterglass

Pencil crayon on alpharag paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

#179.jpg

Doug Donley,
Fish and Waterglass

Crayon de couleur sur papier alpharag, 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

 

Doug Donley,

In the Beginning

Pencil crayon on alpharag paper, 2001

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

#180.jpg

Doug Donley,

In the Beginning

Crayon de couleur sur papier alpharag, 2001

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

 

Doug Donley,

Resurrection

Coloured pencil on gessoed alpharag, 1993

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

 

Doug Donley,

Resurrection

Crayon de couleur sur alpharag gessoed, 1993

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

 

#079.jpg

Doug Donley,

Fish saying no to a snake

Pencil crayon on alpharag paper, 1992

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

#177.jpg

Doug Donley,

Fish saying no to a snake

Crayon de couleur sur papier alpharag, 1992

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 1

Pencil crayon on watercolour paper, 1998

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 1

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1998

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#157.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 2

Pencil crayon on watercolour paper, 1998

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

#158.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 2

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1998

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 4

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 4

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#159.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 5

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 5

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#160.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 6

Pencil crayon on watercolour paper , 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 6

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#161.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 7

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 7

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#162.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 8

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 8

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#163.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 9

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 9

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#164.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 11

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 11

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#165.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 12

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 12

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#166.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass 14

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass 14

Crayon de couleur sur papier aquarelle , 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#167.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Apple)

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Apple)

Crayon de couleur sur papier aquarelle, 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#170.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Ashtray)

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Ashtray)

Crayon de couleur sur papier aquarelle, 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#172.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Bank)

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Bank)

Crayon de couleur sur papier aquarelle, 1999

Tag: Estampes/Dessins

Tag: 1990-present

#168.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Bed)

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Bed)

Crayon de couleur sur papier aquarelle, 1999

Tag: Estampes/ Dessins

Tag: 1990-present

#169.jpg

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Stage)

Pencil crayon on watercolour paper, 1999

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

Doug Donley,

Snake and Waterglass (Stage)

Crayon de couleur sur papier aquarelle, 1999

Tag: Estampes/ Dessins

Tag: 1990-present

#171.jpg

Doug Donley,

Witness to the Immaculate Conception

Pencil crayon on alpharag paper, 1995

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1990-present

#178.jpg

Doug Donley,

Witness to the Immaculate Conception

Crayon de couleur sur papier alpharag, 1995

Tag: Estampes/ Dessins

Tag: 1990-present

Joan Duffy-Nabb,

The Smock

Pen and Ink, 1982

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Joan Duffy-Nabb,

The Smock

Stylo et Encre, 1982

Tag: Estampes/ Dessins

Tag: 1970-1989

#014.jpg

Joice Edwards,

Untitled, (Young Woman)

Felt pen on fibre, 1984

This piece is almost laughable, because it is colour xerography, now in everyone’s home office, but thirty years ago, I had to travel to an Artists’ Resource Centre on Queen’s Quay, Toronto, the only or one of a few places to do xerography. The image and the blue colour in the heart shape was to point to the over use of that symbol for LOVE when it all too often meant one type of love. The blue also represented deep unknown waters – youth so vulnerable and maybe a little ‘lost at sea’. The diamond shapes represent the lure of wealth that could lead to tight corners when mixed with emotional sex.

Tag: Prints/Drawings

Tag: 1970-1989

Joice Edwards,

Untitled, (Young Woman)

Feutre sur fibre, 1984

Cette pièce est presque risible, car c'est de la xérographie couleur, maintenant dans le bureau à domicile de tout le monde, mais il y a trente ans, j'ai dû me rendre dans un centre de ressources pour artistes sur Queen's Quay, à Toronto, le seul ou l'un des rares endroits où faire de la xérographie . L'image et la couleur bleue en forme de cœur devaient indiquer l'utilisation excessive de ce symbole pour l'AMOUR alors qu'il signifiait trop souvent un type d'amour. Le bleu représentait également des eaux profondes inconnues - des jeunes si vulnérables et peut-être un peu "perdus en mer". Les formes de diamant représentent l'attrait de la richesse qui pourrait conduire à des virages serrés lorsqu'il est mélangé avec du sexe émotionnel.

Tag: Estampes/ Dessins

Tag: 1970-1989

#018.jpg

Eetledoe,

Igloo

Soapstone sculpture, ac1991

Tag: 3 Dimensional

Tag: Aboriginal

Eetledoe,

Igloo

Sculpture en stéatite, ac1991

Tag: 3 Dimensions

Tag: Aborigène

#065.jpg

David Ernest,

September Afternoon at Pete's Dam

Black and white photograph, 1986

Tag: Photograph

Tag: 1970-1989

David Ernest,

September Afternoon at Pete's Dam

Photographie noir et blanc, 1986

Tag: Photographie

Tag: 1970-1989

#020.jpg

Martin Foley,

Cobble Beach

Acrylic on canvas, 2009

Tag: Painting

Tag: 1990- present

Martin Foley,

Cobble Beach

Acrylique sur toile, 2009

Tag: Peinture

Tag: 1990- present

#186.jpg

Gwen Keatley,

View from the Bedroom Window

Chalk pastel, 2003

Tag: Painting

Tag: 1990- present

Gwen Keatley,

View from the Bedroom Window

Pastel à la craie, 2003

Tag: Peinture

Tag: 1990- present

#133.jpg
bottom of page