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Sally Moorhouse

   Sally Moorhouse originally was interested in the art of figure and landscape in watercolour and pastel; but then she became drawn to mixed media and collage (Marstonin the TAG collection). She said that from childhood she lived among artists, writers, teachers and musicians. Galleries, museum, art history books, myths and fairy tales were an important part of her life then. In her collages she has deconstructed and constructed, analyzed and synthesized these memories and perceptions.     

   

    Sally was born and grew up in New York City in 1930. She studied art with Bernadine Custer at the Pratt Institute, Brooklyn, Skidmore College and the Art Students’ League in NYC. She moved to Sault Ste. Marie where she continued studying art part-time at Algoma University College and via workshops with various artists. She also ran a studio/ gallery, taught art and was education officer at the Art Gallery of Algoma for several years. She was also President of the Algoma Art Society (84-85). Sally won several awards including the Kelly-McKay award for the NOAA juried Colour Show. She exhibited in a number of exhibitions early on in Connecticut and later with NOAA and the Art Gallery of Algoma. She produced the inaugural catalogue, Painters of the Shield for the Art Gallery of Algoma in 1980.

     Sally Moorhouse s’est intéressée d’abord à l’art figuratif et aux paysages à l’aquarelle et au pastel; puis elle a porté ses efforts du côté du collage/médium mixte (cf. son tableau à l’huile et collage Marston de la collection de la GAT). Elle a souvent raconté que depuis son enfance elle a vécu entourée d’artistes, d’écrivains, d’enseignants et de musiciens. Les galeries d’art, les musées, les livres d’histoire de l’art, les mythes et contes de fées ont eu une profonde influence sur sa vie. Dans ses collages, elle n’a cessé de déconstruire et d’assembler, d’analyser et de synthétiser ses souvenirs et ses perceptions.

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     Sally a grandi à New York où elle est née en 1930. Elle a étudié les arts sous la direction de Bernadine Custer à l’Institut Pratt, Brooklyn, au Collège Skidmore et à l’Art Students’ League de New York. Elle a ensuite déménagé à Sault-Sainte-Marie où elle a continué ses études, soit par des cours à temps partiel au Collège universitaire d’Algoma, soit par des ateliers animés par des artistes. Elle a géré son propre studio-galerie, a enseigné les arts et coordonné les activités éducatives de la Galerie d’art d’Algoma pendant nombre d’années. Elle a également été présidente de l’Algoma Art Society en 1984-1985. Sally a remporté plusieurs prix, dont le prix Kelly-McKay à l’exposition-concours de l’AANO. Elle a exposé au Connecticut au début de sa carrière, puis ultérieurement à l’AANO et à la Galerie d’art d’Algoma. En 1980, elle a produit le catalogue inaugural Painters of the Shield [Peintres du Bouclier (canadien)] de la Galerie d’art d’Algoma.

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